Aan het begin van het seizoen las ik op de site van RKC Waalwijk dat je als amateurvereniging een amateurconvenant aan kon gaan met de club waar ik al jaren supporter van ben.

December 2015 mocht ik namens V.V. Beesd een amateurconvenant teken met RKC Waalwijk. Deze samenwerking heeft vele voordelen en geen verplichtingen voor onze vereneging. Zo krijgen we 100 vrijkaarten voor een wedstrijd, gaat de E1 in april deelnemen aan een toernooi in het stadion, en mag de medische staf naar een thema-avond waar uitleg wordt gegeven over o.a. blessureherstel, trainingsrendement en fysieke ontwikkeling.

Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover, met maar liefst 103 jeugdleden en ouders hebben we de wedstrijd RKC - FC Volendam bezocht. Om  18:45 uur verzamelden we met zijn alle op Sportpark Molenzicht. Daar werden de kaartjes uitgedeeld en mocht iedereen een zakje chips en pakje drinken uitzoeken. Dit was gesponsord door MCD Beesd, hiervoor hartelijk dank!

Om 19:00 vetrokken we met 25 auto’s richting Waalwijk. Een mooi gezicht al die auto’s achter elkaar in één grote slinger richting het Mandemakers stadion. Ongeveer vijftien minuten voordat de wedstrijd begon had iedereen een plekje gevonden onder de lekkere warme kachels in vak HH.

Dankzij de fanatieke support van onze jeugdleden kwam RKC net voor rust op een 1-0 voorsprong door een goal van aanvoerder Nieuwendaal.  In de 2e helft werd er nog twee keer gejuicht in ons vak, zo kwam RKC op 2-0 en maakte FC Volendam kort daarna de 2-1. Dit werd uiteindelijk ook de uitslag en zo bleven mede dankzij de jeugdleden van V.V. Beesd de punten in het Mandemakers stadion.

Het is erg leuk om te zien hoe veel animo er was om mee te gaan naar deze wedstrijd. Ik wil alle ouders die gereden hebben bedanken en als het goed is mogen we volgend jaar weer een wedstrijd bezoeken van RKC Waalwijk.

Groetjes,
Lars Donga