Afgelopen zondag 10 januari was de traditionele Nieuwjaarsreceptie bij v.v. Beesd.

Voorafgaande aan de receptie waren er onderlinge wedstrijden en daarna kon men onder het genot van heerlijke erwtensoep elkaar het beste wensen voor het komend jaar.

Om 15.00 uur nam voorzitter Max Kroeze het woord. Hij nam de aanwezigen mee terug in de tijd en liet een aantal belangrijke gebeurtenissen uit afgelopen half jaar de revue passeren. De visie voor dit jaar werd toegelicht, het streven naar een kunstgrasveld, ontwikkeling plannen nieuwe accommodatie, uitbouwen open club structuur, verhogen kwaliteit bij de jeugdelftallen met nieuw jeugdplan en natuurlijk sportieve revanche.  Hij refereerde ook naar het uitgebreide jaarverslag op de site en gaf aan bijzonder trost te zijn op de vele vrijwilligers en eindigde zijn toespraak met de wens dat het ook in sportief opzicht de goede kant op zou gaan met het eerste elftal.

Hierna werd een oude traditie in ere hersteld nl. het huldigen van jubilarissen. De eerste groep die dit keer in het zonnetje werd gezet waren de 50+ leden ofwel de leden die 50 jaar of meer lid waren van de vereniging. Zij kregen naast een mooi boeket bloemen de vvBeesd speld uitgereikt. Een aantal jubilarissen maakte gebruik van het verzoek van Max om wat anekdotes te vertellen uit het verleden. Opvallend was de stilte van de aanwezigen uit respect voor de oud leden om te luisteren naar de soms hilarische gebeurtenissen die zoal voorbij kwamen.

Hierna werden de oud bestuursleden Maarten van de Hulst (voorzitter), Henk van Bremen (penningmeester), Thijs Osinga (petanque) en oud hoofdtrainer Wim Bender bedankt voor hun grote inzet voor de vereniging. Ook zij ontvingen bloemen en een vvBeesd speld.

Chantal Hol maakte foto’s van de jubilarissen die in veel gevallen met echtgenotes, kinderen en kleinkinderen aanwezig waren, werden op de foto vastgelegd. Binnenkort ontvangt elke jubilaris de foto’s als herinnering aan deze zeer geslaagde middag en tevens zullen de foto’s ook op de site verschijnen.

Namens het Bestuur,
Goof Dokman