Zondag 25 oktober was ik spelersmascotte bij de wedstrijd Feyenoord - AZ. Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik met de VVBeesd sponsorloop kaartjes kon winnen voor de wedstrijd en ook nog met een speler het veld op kon, hoefde ik geen moment na te denken. De volgende dag ging ik naar buiten om sponsoren te zoeken.

Op vrijdag 9 oktober bij de bingo hoorde ik dat ik had gewonnen omdat ik 455 euro had opgehaald met 99 sponsoren. Ik heb toen meteen mijn opa gebeld omdat ik hem graag mee wilde nemen. Hij is al heel lang een Feyenoord fan maar was nog nooit bij een wedstrijd geweest.

Toen was het eindelijk zover. Samen met mijn papa en opa bij de Kuip! We waren er vroeg en Julian de Weijer was er ook al met zijn papa en opa. Na een lekkere hamburger en een beetje rondkijken moesten we verzamelen en hoorde we wat er allemaal ging gebeuren. Samen met de andere kinderen gingen we naar binnen en zouden we papa en opa later weer zien op onze plaatsen op het tribune vak NN.

We liepen het stadion binnen naar een verkleedruimte waar onze Feyenoord tenues als klaar hingen. Na het omkleden liepen we via aan trap naar het veld. Dat was echt super gaaf want alle supporters waren hard aan het juichen en zingen. We moesten om het veld heen lopen waar de spelers van Feyenoord en AZ aan het warmlopen waren. Nadat we even hadden gewacht mochten we de catacomben in waar even later ook alle spelers heen kwamen. Dirk Kuyt gaf me nog een high-five. Dat was echt tof van hem.

Naast mij kwam Terence Kongolo staan. Toen iedereen klaar stond hoorde we de supporters klappen en ging de deur van de catacomben weer open. Het lied Hand-in-Hand werd gespeelt en toen mochten we hand in hand het veld op. Iedereen zong mee. Het was echt heel gaaf om met de grote Feyenoord spelers het veld op te lopen.

Toen ik het veld afkwam mocht ik mijn kleding weer aan en brachten ze mij weer bij mijn papa. Dirk Kuyt had al gescoord en ook AZ had al gescoord. Gelukkig kon ik nog wel het tweede en zelfs derde doelpunt zien en heel de tribune trilde, zo hard was iedereen aan het springen.

Toen was wedstrijd afgelopen en de eindstand: 3-1. GEWONNEN!

Het was echt geweldig en ook voor mijn papa en opa. We gaan zeker nog een keer! Bedankt VVBeesd voor de superleuke dag!

Groetjes,

Timo Torsy