Met ingang van maandag 17 augustus kan in de kantine uitsluitend met munten betaald worden. Munten zijn te verkrijgen via de “muntautomaat" in de kantine. Een gebruiksaanwijzing, hoe de munten uit de automaat verkregen/gewisseld kunnen worden, is op de automaat weergegeven.

Het assortiment is inmiddels aangepast op het gebruik van munten.

Door deze wijziging zal er geen contant geld meer in omloop zijn. Ervaringen binnen andere verenigingen met dit systeem heeft inmiddels geleerd dat deze switch naar munten diverse voordelen met zich meebrengt. Onder andere een beter inzicht in verkoop en opbrengst.

Ook zullen op korte termijn een koffie - en frisdranken automaat worden geïnstalleerd. Hier moet nog wel in euro’s worden betaald. Koffie € 1,00 en Frisdranken (0,5 l) € 2,00.

10.000 munten zijn geschonken door ‘t Voorhuys (Lunchroom/Cafetaria/Grand Café) en Fictief (Interieur/Meubel en Display).

Voetbal Vereniging Beesd dankt Gerard Thijs, eigenaar van voorgenoemde bedrijven, voor de donatie van 10.000 munten.