Beesd – Na de oor wassing van vorige week in Tiel was het taak voor Beesd om zich te revancheren. Door een uitje in de Ardennen miste Beesd veel spelers tegen Theole. Beesd verkocht de huid duur in de eerste helft, via Jan Kroeze kwam het zelfs op voorsprong, en gingen de mannen van Bronk en Kroeze met 1-1 aan de thee. In de tweede helft was de pijp aardig leeg, en liep Theole razendsnel uit naar 7-1. Vandaag komt GVV op bezoek, in Geldermalsen eerder dit seizoen werd er met 3-2 verloren.

Beesd begon erg goed aan de wedstrijd, en gaf GVV geen enkele ruimte op het veld. Via een voorzet van Jasper van Bremen mocht Rik van Zandwijk voor de eerste goal van de middag aanleggen. Een ogenblik later was een uitstekende pass van Rick Bambacht, die door Jeroen van Gameren keurig werd binnengetikt. Jasper van Bremen had alleen al in de eerste helft al vijf doelpunten kunnen maken, maar vaak faalde hij in de afronding. Op het einde van de eerste helft wist diezelfde van Bremen wel 2 keer het net te vinden, 2 keer was Jeroen van Gameren de aangever. Met een comfortabele 4-0 voorsprong kon Beesd aan de thee.

In de tweede helft ging Beesd rustig verder waar het gebleven was. Hans Kroeze schoot met een snoeihard schot de 5-0 tegen te touwen. Rik van Zandwijk mocht iets later aanleggen voor de 6-0, terwijl hij net daarvoor de bal voor open goal en op 3 meter afstand naast kreeg. Marco Kroeze kreeg het ook voor elkaar om 2 enorme kansen om zeep te helpen, Rond de 70ste minuut betrad Martijn Kroeze opnieuw het veld. Hij had trainers Kroeze en Bronk ervan overtuigd dat hij ging scoren. Dit duurde nog geen 3 minuten, en Tinus tikte de bal bij de tweede paal binnen. Niet veel later bracht diezelfde Martijn Kroeze Beesd op een 8-0 voorsprong. Jasper van Bremen omspeelde 5 minuten voor tijd de keeper en verzilverde zijn wedstrijd met een hattrick. In de laatste minuut was Sportpark Molenzicht getuige van een wonder. Dat Martijn Kroeze al 2 doelpunten had gemaakt, was al uniek. Maar in de laatste minuut schoot hij ook zijn derde doelpunt binnen, een hattrick voor Tinus! Beesd wint dus met maar liefst 10-0 van GVV.

De bal moet eigenlijk door midden bij 2 hattricks. Maar mede door de vele gemiste kansen voor Jasper van Bremen gaat de bal absoluut naar Martijn Kroeze.

Beesd heeft met deze overwinning plek 5 veilig gesteld. Volgende week is de laatste competitiewedstrijd uit bij Elshout. De mannen van Elshout hebben nog een kleine kans om zich te kronen tot kampioen, maar zijn hierin afhankelijk van de 2 laatste wedstrijden van Theole.