Beste leden van voetbalvereniging Beesd.

De vakanties zitten erop en we staan weer aan de vooravond van een nieuw sportief seizoen. Het bestuur heeft op 18 augustus en 6 september j.l. vergaderd en wij willen jullie informeren over een aantal zaken:

Allereerst het droeve bericht van het overlijden van ons erelid Hans van den Burg, het bestuur wenst, namens de vereniging, de familie van den Brug veel sterkte toe. Veel leden en hun familie waren erg betrokken bij deze gebeurtenis en dit laat zien dat we meer zijn dan een voetbalvereniging!

Vrijdag 2 september a.s. organiseerde de business club een avond voor de sponsoren, leiders en trainers met als gastspreker Ron Jans. Ben Frehe heeft het jeugdvoetbal beleidsplan gepresenteerd en het was een leuke en informele avond waarin het 2 uur durende levensverhaal van Ron Jans zeer boeiend en inspirerend was.

Rondom de materialen van onze vereniging gaan over en weer de nodige klachten en heeft het bestuur besloten om Patrick Kemker aan te laten schuiven in deze commissie met als doel van beide zijde de irritatie weg te nemen en de efficiency te vergroten.

Gerard Kruisen heeft na 6 jaar besloten te stoppen met de materialen commissie. Door toenemende drukte op zijn werk heeft hij besloten zijn taken terug te geven aan de commissie. Wij willen Gerard bedanken voor zijn inzet van de afgelopen jaren.

Het bestuur gaat verder onderzoeken of er een nieuw soort lidmaatschap moet komen voor leden die enkel willen trainen zonder wedstrijden e.d. Hier komen we binnenkort op terug.

De activiteiten commissie heeft afgelopen jaar veel werk verzet met als resultaat een flinke bijdrage in de positieve geldstromen, waarvoor onze dank!

Het jeugdbeleidsplan Jeugdvoetbal Beleidsplan (officiële naam) is definitief en staat inmiddels op de website. Tijdens de Informatieavond voor ouders en jeugdleden afgelopen maandag 5 september, is het Jeugdbestuur op de belangrijkste ontwikkelingen van dit beleidsplan ingaan.

Het schitterende jaarverslag van Goof Dokman staat ook op de website. Na het bekijken kunnen we stellen dat er in één jaar tijd ontzettend veel is gebeurd!

Het protocol voor erelid, lid van verdienste en jubilaris staat ook op de website. Helaas heeft de vereniging geen administratie van het verleden en verzoekt iedereen die eerder gehuldigd is contact op te nemen met het bestuur. Dit geldt ook voor eventuele suggesties om leden te huldigen in de toekomst.

De QuickScan opgemaakt door de Gelderse Sportfederatie van onze vereniging staat ook op de website.

De grootste zorg is en blijft het bemannen van de kantine, Natasja Dekker zorgt voor de registratie van de vrijwilligers en Tiny van Veen is verantwoordelijk voor de bar. Dit alles kost veel tijd en heeft het bestuur besloten een vacature voor barmedewerker(ster) te plaatsen die bij geschiktheid en inzet een bepaalde vrijwilligersvergoeding kan krijgen.

Vrijwilligers die ingedeeld staan krijgen nu 3 maal een kennisgeving mail en binnenkort een app. Mocht je verhinderd zijn is het jouw taak vervanging te regelen. Indien er geen vervanging is krijgt desbetreffende vrijwilliger een boete van €25,-- per keer. Wij vinden het jammer dit soort beleid te ontwikkelen. Door niet op te komen dagen is de kantine onbemand of neemt de druk om de aanwezige vrijwilligers toe hetgeen niet toelaatbaar is. Met andere woorden , het gaat ons niet om het geld, maar om een probleemloze bezetting van de bar in de kantine. De kantine binnen onze vereniging zorgt voor een acceptabele contributie en een uitstraling naar onze gasten. We zijn tenslotte gastheer en willen dat zo professioneel mogelijk uitstralen.

De gemeente Geldermalsen is momenteel druk doende met het schrijven van het bestek voor een kunstgrasveld. Voordat het definitief wordt mogen wij meekijken naar de inhoud en kwaliteit.

Helaas moeten we constateren dat er nog steeds een persoon rond zwerft die het spannend vind om vuilniszakken uit de container te halen en rondom de accommodatie te verspreiden.  Graag alert blijven in de hoop deze persoon een keer te overlopen.

Inmiddels is politie en handhaving ook in kennis gesteld van deze gebeurtenissen en zullen er extra controles worden uitgevoerd.

De contributies blijven komend jaar gelijk voor iedereen, dank aan alle vrijwilligers die hier een steentje aan bij gedragen hebben. Met veel inzet is het ons als vereniging gelukt om weer positieve cijfers te schrijven.

Wel moet opgemerkt worden dat we volgend jaar de investering van het kunstgrasveld moeten gaan dragen en dit waarschijnlijk tot een verhoging zal leiden.

De KNVB heeft een kleine verhoging doorgevoerd die door het bestuur niet doorgevoerd wordt in de contributie binnen onze vereniging.

Afgelopen zaterdag 3 september hadden we op het sportcomplex een Beesd Bijzonder Toernooi met aansluitend een muziekfestival door lokale artiesten. Dit was een van de activiteiten uit de subsidie van het leefbaarheidsbudget die we als vereniging hebben gewonnen.

De middag was bijzonder geslaagd met een voetbaltoernooi met verschillende teams waaronder het kernteam met wethouder Niko Wiendels. De deelnemers waren zo enthousiast dat om herhaling werd verzocht en zelfs suggesties voor een dames WKC.

De avond werd ingevuld met gevarieerde muziek maar was helaas de opkomst erg laag.

De ALV staat gepland op maandag 19 september a.s. en gaan we van een grote opkomst uit.

Wij wensen jullie veel sportplezier toe voor het komende seizoen en laten we met zijn allen onze schouders onder de vereniging houden!!

Namens het hoofdbestuur.

Max Kroeze