Beesd – Na 2 weekjes rust voor de selectie van Beesd 2 mochten de pareltjes van Kroeze en Bronk weer de wei in. Tegenstander van vandaag is Mec’07, het verzoek om de wedstrijd op donderdag te spelen i.p.v. zondag werd gehonoreerd, en zo stond er een avondwedstrijd op de planning. In Maurik werd er in het begin van het seizoen nog gelijk gespeeld, een weergaloze vrije trap van Michel van Alpen zorgde voor de 3-3. Diezelfde van Alphen is na dit hoogtepunt ook weinig meer gesignaleerd op Sportpark Molenzicht.

Een sterk begin van v.v. Beesd resulteerde razendsnel in de openingstreffer, een schot/voorzet van Marc de Keijzer werd getoucheerd door een verdediger van Mec, hierdoor was de keeper kansloos. Hoofdcoach Bronk was nog niet gestopt met juichen, of Elmar Dokman wist voor de tweede keer deze avond het net te vinden, helaas wel in het verkeerde doel, en zo stond het dus al snel weer 1-1 op Sportpark Molenzicht. Beesd trok hierna de duimschroeven aan. Via Ricardo den Hartog kwam de bal bij Jasper van Bremen. De weer fitte vleugelaanvaller gaf de bal uitstekend voor, en daar stond spits Jeroen van Gameren, die deze voorzet keurig afmaakte. Hans Kroeze kreeg via een mooie aanval de kans om Beesd op 3-1 te zetten, maar zijn inzet strandde op de paal. Grootste kans voor de bezoekers kwam voort uit een hoekschop, een matig schot belandde op de bovenkant van de lat.

In de tweede helft ging Mec’07 op zoek naar de gelijkmaker. Echt grote kansen kwamen er niet, 2 vrije trappen brachten het grootste gevaar op, maar doelman van Soelen gaf niet thuis. Via een vrije trap van Ricardo den Hartog sloeg Beesd wel toe, Rik van Zandwijk werkte de bal acrobatisch op knappe wijze achter de doelman van Maurik, 3-1. 3 minuten voor het einde van de wedstrijd kwam een verdediger van Maurik lelijk ten val met een duel Jasper van Bremen. Op het oog een zware blessure besloot scheidsrechter Onink in overleg om de wedstrijd te eindigen.

Zo revancheert Beesd zich voor de nederlaag in Tiel. Gevierde man bij Beesd was toch wel Jeroen van Gameren, na 6 wedstrijden wist hij eindelijk zijn eerste doelpunt van het seizoen te maken. Jeroen van Gameren zelf is strijdlustig, “Motivatie is om Jan Kroeze in te halen op de topscorers lijst, aangezien Jan volgens mij al denkt dat we op zaterdag voetballen, lijkt dit een kwestie van tijd.”.

Zondag gaat Beesd op bezoek bij de koploper Theole in Tiel. Het wordt een grote puzzel voor Hoofdcoaches Bronk en Kroeze, aangezien er veel afwezigen zijn in de selectie.

Sponsor Beesd 2

8. Rick Bambacht 0 0
  Mathé Nab 0 1
  Totaal 37 11

Eigen Doelpunten Comp. Bek.
 1. Rick Bambacht 1 0
  Totaal 1 0