Beesd – Na de klinkende overwinning van vorige week in Wadenoijen is de sfeer weer opperbest in de selectie. Hoofdcoach Bronk bezorgt fluitend zijn overheerlijke kazen en ook bij Hoofdcoach Kroeze staat al de hele week een grijns op zijn gezicht.

Deze week komen de “Jantjes” of ter wel, Jan van Arckel op bezoek op Sportpark Molenzicht. De gasten uit Ammerzoden bekleden op dit moment de 5de plek, en bij winst kunnen zij de 4de plek van Beesd inpikken. Blessures zijn er nog steeds voor Dyon van Bremen, Jasper van Bremen en Jos van den Hoog. Tel er bij op dat dit weekend ook Festivate plaatsvond, geen eenvoudig klusje dus voor Beesd 2.

Met een heerlijk zonnetje werd er om 12 uur afgetrapt op Sportpark Molenzicht. Het record van de snelste wissel stond dit seizoen op naam van Jan Kroeze, 7 minuten en 12 seconden lijkt een scherpe tijd, maar Rik Spronk wist dit record te verbeteren. Na 3 minuten en 26 seconden moest hij noodgedwongen het veld verlaten, kwam het door een zware blessure, of de avond ervoor, we zullen het nooit weten. In de eerste helft was het vooral Jan van Arckel wat de klok sloeg, doelman van Soelen moest één keer optreden. Toch was het Beesd wat tegen de verhouding in op voorsprong kwam, een scherpe voorzet van Hans Kroeze werd door Leroy Bronk binnengelopen, 1-0.

In de tweede helft kwam Beesd iets beter uit de startblokken, waarschijnlijk ook omdat de drank al iets was weggevloeid uit de lichamen. De grootste kansen in de tweede helft waren ook voor Beesd, een lobje van Hans Kroeze ging net over het doel en een snoeihard afstandsschot van Jeroen van Gameren raakte de lat. Op het einde van de wedstrijd ging Jan van Arckel op zoek naar de gelijkmaker, maar de verdediging van Beesd had de zaakjes keurig op orde.

Zo wint Beesd ook deze belangrijke wedstrijd om plek 4. Volgende week zal RKTVC in eigen huis wederom een gooi doen naar plek 4. De Tielenaren steken in uitstekende vorm, en het verschil draagt maar één punt. Een lastige opgave dus voor Bronk en Kroeze.

Sponsor Beesd 2

8. Rick Bambacht 0 0
  Mathé Nab 0 1
  Totaal 37 11

Eigen Doelpunten Comp. Bek.
 1. Rick Bambacht 1 0
  Totaal 1 0