Wadenoijen – Na het slippertje (1-1) van vorige week in Hurwenen moet Beesd zich revancheren tegen Wadenoijen. De wedstrijd werd 3 weken geleden na 5 minuten afgelast door de extreme wind. Vorige week helaas geen verslag van de wedstrijd, dit omdat de razende reporter op hoogte stage in Oostenrijk was.

Jan Kroeze mocht weer eens in de basis starten, en de bookmakers voorspelden hoelang de vleugelaanvaller het dit keer ging volhouden. De man van glas hield het toch bijna 20 minuten vol, en werd daarna vervangen door Rik van Zandwijk. Beesd had het betere van het veldspel, en kreeg wat kansen via Jordi van de Water en Marco Kroeze. Vanuit een hoekschop sloeg Beesd toe, een afvallende bal kwam bij Hans Kroeze terecht, en hij zette Beesd op voorsprong. Enige kans voor Wadenoijen kwam door een zelf veroorzaakte vrije trap van doelman van Soelen, hij pareerde zijn eigen foutje keurig. Zo kon de ploeg van Bronk en Kroeze met een 0-1 voorsprong aan de thee.

In de tweede helft gaf Beesd in het begin gas. Jeroen van Gameren stuitte net na rust op de keeper, maar Jordi van de Water was attent, en kon de bal alsnog tot doelpunt verwerken, 0-2. Een mooie aanval van Beesd kwam via Rick Bambacht bij Hans Kroeze, in een clash versloeg hij de keeper, maar blesseerde zichzelf hier wel bij, een 0-3 voorsprong voor Beesd. Het was niet de dag van Marco Kroeze, 4 dotten van kansen werden om zeep geholpen. Oog in oog met de keeper van Wadenoijen kreeg hij de bal er niet in, een keer raakte hij de paal, een andere schoof hij net langs het doel. De misser van de dag kwam ook op zijn naam, voor een bijna leeg doel van ongeveer 2 meter afstand kreeg Kroeze het voor elkaar om de bal op de lat te schieten. Jan Kroeze was inmiddels weer hersteld van zijn blessure, en is ingevallen voor Jeroen van Gameren. Diezelfde Kroeze schoot na een goede loopactie de bal op de paal, Rik van Zandwijk was hierna attent, en kon de 0-4 op het scorebord zetten. Wadenoijen kwam ook een aantal keer gevaarlijk uit de hoek, één bal op de lat en een kopbal net naast het doel waren net niet trefzeker. Een late hoekschop was Beesd wel te machtig, na een scrimmage kwam de eindstand 1-4 op het scorebord.

De 3 punten gaan dus in de tas mee naar Beesd. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen de Jantjes op het programma. De uitwedstrijd werd knap met 0-4 gewonnen, kan Beesd hetzelfde kunstje vertonen?

Sponsor Beesd 2

8. Rick Bambacht 0 0
  Mathé Nab 0 1
  Totaal 37 11

Eigen Doelpunten Comp. Bek.
 1. Rick Bambacht 1 0
  Totaal 1 0