Na een prima gelijkspel vorige week tegen SCI stond vandaag voor Beesd de belangrijkste thuiswedstrijd tegen BZS op het programma. De belangen voor beide teams waren vooraf duidelijk. BZS zou moeten winnen om zicht te houden op het ontlopen van directe degradatie en/of nacompetitie. Beesd daarentegen staat boven die plekken, maar zou bij een nederlaag weer stevig in het gedrag komen van de onderste competitiehelft. In een matige wedstrijd, waarin BZS zeker de eerste helft kansen had, was Beesd de meest gelukkige en boekte het een 2-0 overwinning.

Aangezien door de weersomstandigheden de natuurgrasvelden bij Beesd niet van voldoende kwaliteiten zijn om nu al op te voetballen, werd er gespeeld op de nieuwe fraaie kunstgrasmat. Beesd, toch bekend met deze mat, liet echter bij lange na niet zien dat het hier wel degelijk goed op uit de voeten kan. Het is BZS dat vanaf de aftrap het initiatief pakt en op zoek gaat naar de openingstreffer. Binnen vijf minuten lijkt deze al te vallen. Een vrije trap wordt direct op goal getrapt waar de Beesdse defensie niet op reageert en deze vliegt in de goal. De scheidsrechter besluit de treffer om onduidelijke redenen af te keuren en Beesd kan opgelucht ademhalen. Echter blijkt dit geen waarschuwing voor Beesd om scherper en feller te gaan spelen. De gelatenheid waarmee de ploeg voor de dacht komt, laat niet zien dat men hier een belangrijke driepunter wil pakken. Meerdere keren komen de gasten gevaarlijk voor het doel van Vincent Rink. Gelukkig heeft deze elke keer een passend antwoord op de pogingen van de voorwaartsen van BZS. Beesd zet hier in aanvallend opzicht weinig tegenover. Kevin Spronk kan eenmaal door na een steekpass, maar omspeelt keeper Bjorn Nuijsenborgh te ruim, waardoor de bal achter rolt. Vlak voor rust pakt Beesd toch de voorsprong. Kevin Spronk heeft een mooie solo in huis vanaf de middenlijn en rondt na een kaats op de rand van de 16 prima af en zet Beesd op 1-0. Een voorsprong die op basis van het wedstrijdbeeld niet verdiend te noemen is, maar daar maalt bij Beesd niemand om.

In de tweede helft komt Beesd beter voor de dag en BZS vooral veel slechter. Waar de gasten in de eerste helft over de grond en met enkele steekpasses gevaar stichtten voor de Beesdse goal is hier in de tweede helft niks van terug te zien. Men valt terug op het pompen van hoge ballen richting het doel van Beesd, maar beschikt niet over de aanvallers om hiermee gevaar te stichten. Hierdoor blijft Beesd een stuk gemakkelijker overeind. Beesd creëert daarentegen enkele fraaie kansen, met name in de omschakeling. Zo lijkt Rens Bronk de marge voor Beesd te vergroten met 2-0 na het binnen tikken van een scherpe voorzet van Kevin Spronk, maar wordt deze wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Een onterechte beslissing, maar wel een beslissing waar de scheidsrechter in meegaat. Niet veel later is het Stefan van den Bosch die na een pass van Rens Bronk 1 op 1 kan met de keeper kan. Hij kapt een keer terug en zijn schot lijkt de doellijn te passeren. Ook hier krijgt Beesd echter niet een treffer toegekend, maar was dit voor de scheidsrechter ook niet waarneembaar. Hawk-eye is vooralsnog niet beschikbaar bij Beesd, dus blijft er een krappe marge van 1-0. BZS komt nog een keer dicht bij de gelijkmaker als bij een voorzet een BZS speler zijn kopduel wint, maar zijn kopbal gaat naast. In de slotfase breidt Beesd alsnog de score uit. Na een voorzet vanaf links van Rens Bronk kan Kevin Spronk de bal rustig met de borst controleren en schiet de bal van dichtbij hard en hoog binnen en tekent zo met zijn tweede treffer voor de eindstand van 2-0.

Een belangrijke overwinning voor Beesd dat hierdoor meer afstand neemt van de degradatieplekken. Met 18 punten is Beesd echter nog lang niet in veilige haven en zal men punten moeten blijven pakken de komende weken om niet voor het derde seizoen op rij in de problemen te komen. Voor volgende week staat het altijd lastige Oeteldonk uit op het programma, maar punten zal men hier niet verliezen. Hooguit wat andere randzaken. Op 18 februari staat de volgende wedstrijd op het programma. De lastige wedstrijd uit tegen titelkandidaat CHC. Beesd zal het dus lastig zat krijgen en zal zeker qua inzet uit een ander vaatje moeten tappen dan vandaag om een resultaat te halen.