Zondag 17 december speelde Beesd de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen SV Buren. Aangezien Buren slechts 1 punt meer had dan Beesd was vandaag de uitgelezen kans om vlak voor de winterstop nog een belangrijke driepunter te pakken. Net als twee weken geleden thuis tegen Den Dungen stapte Beesd ook vandaag als winnaar van het veld. In een slechte wedstrijd, was het Beesd dat terecht won met 2-0.

In de eerste helft ontwikkelt zich een spelbeeld dat 90 minuten lang hetzelfde zal blijven. Beide ploegen hebben moeite om überhaupt tot enig voetbal te komen op het zware veld en dit resulteert in een veelvoud aan foute passes van zowel Beesd als Buren. Echter is het Beesd dat het meeste gevaar kan stichten in de eerste helft. Al enkele keren komt Beesd gevaarlijk op richting de 16 van Buren, maar echte kansen blijven uit. Buren probeert gevaar te stichten uit dode spelmomenten en is daarmee in de eerste helft dicht bij de openingstreffer. Een vrije trap op zo'n 18 meter wordt door de muur heen geschoten, maar tot opluchting van Beesd gaat de bal naast. Vlak voor rust kan Beesd er dan gevaarlijk uit komen als Buren op de helft van Beesd balverlies lijdt. Beesd komt er snel uit en Rens Bronk weet de bal mee te geven op rechts aan Kevin Spronk. Deze behoudt goed het overzicht en legt de bal breed op Jarno van de Water. Vanaf zeven meter weet deze de keeper te passeren in de korte hoek en zo pakt Beesd vlak voor rust een 1-0 voorsprong.

De tweede helft is net als de eerste helft slecht te noemen, maar in tegenstelling tot de eerste helft kan Beesd enkele fraaie kansen creëren. Weliswaar worden sommige hiervan in de kiem gesmoord door de eens te meer belachelijke vlaggende grensrechter van Buren en waar de scheidsrechter, die verder de wedstrijd prima fluit, te vaak in meegaat. Toch kunnen enkele kansen doorgang vinden, maar stuit Jarno van de Water op de keeper van Buren na goed doorzetten van Rens Bronk op rechts en schiet Stefan van den Bosch net voorlangs na een steekpass. Buren probeert meer druk uit te oefenen op Beesd om de gelijkmaker te produceren, maar de Beesdse defensie staat als een huis en geeft in 90 minuten geen kans weg. Het is eigenlijk wachten op de 2-0 en die valt dan ook zo'n tien minuten voor tijd. Rens Bronk wint zijn duel en kan de bal meegeven aan Kevin Spronk. Deze blijft 1 op 1 met de keeper koel en schuift de bal met zijn rechter in de verre hoek en beslist zo de wedstrijd definitief, 2-0. Hierna gelooft Beesd het wel en blijft Buren onmachtig. In de slotfase is er nog enig tumult na een bal in de vijf meter van Beesd waar een speler van Buren zich niet kan beheersen en terecht met rood weggestuurd wordt. Na de hoekschop die hieruit volgt en door Beesd onschadelijk gemaakt wordt, fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Zo pakt Beesd vlak voor de winterstop drie belangrijke punten en stijgt het naar plek 8. Dit is een mooie plek in de middenmoot waar Beesd na de winterstop voor zal moeten blijven knokken om uit de problemen te blijven, aangezien de competitie qua wedstrijden nog niet op de helft zit. De basis is in ieder geval gelegd voor het restant van de competitie en Beesd kan voortborduren op twee thuisoverwinningen achter elkaar waar er achterin bijna niks weggeven is en aanvallend een flink aantal kansen gecreërd zijn. Het voetbal mag en moet nog steeds een stuk beter en daar zal dan ook flink op getraind gaan worden. 28 januari zal er pas weer gevoetbald worden. Die dag reist Beesd af naar Sint-Michielsgestel voor de uitwedstrijd tegen SCI. Een ploeg die een plaats boven Beesd staat op de ranglijst. Zaak voor Beesd dus om scherp uit de winterstop te komen en de derde driepunter op rij binnen te halen.