Voor Beesd stond op zondag 3 december de belangrijke confrontatie op het programma met laagvlieger Den Dungen. De degradant uit de 3e klasse wist pas een keer te winnen dit seizoen (4-2 tegen BZS), maar gezien de resultaten met enkele nipte nederlagen tegen titelkandidaten is Den Dungen beter dan de plek op de ranglijst doet vermoeden. Voor de gastheren werd het na een goede start van de competitie na meer dan een maand weer een keer tijd voor een driepunter. Deze heeft Beesd bovendien hard nodig om niet weer vroeg in het seizoen in degradatieproblemen te komen. Gelukkig voor Beesd bleven de drie punten op Molenzicht met een klinkende 4-1 overwinning. Zo makkelijk als de uitslag doet vermoeden, ging het zeker niet voor Beesd.

Als er om twee uur afgetrapt wordt, is het Beesd wat de klok slaat en het tempo bepaalt. De elf in het veld beginnen sterk met veel energie in de duels en het snel vastzetten van Den Dungen op de eigen helft. Dit leidt al gauw tot enkele kleine kansen, maar waarvan de keeper van Den Dungen nog niet zenuwachtig wordt. Den Dungen komt echter niet onder de druk uit en leidt vaak snel balverlies. Uit zo'n moment komt Beesd ook op voorsprong. Men weet op links de bal te veroveren en Dyon van Bremen geeft deze hoog voor bij de tweede paal op Kevin Spronk. Deze kan hem terug koppen voor de voeten van Rens Bronk en deze aarzelt niet. Deze haalt de trekker over en de keeper kan de bal enkel via de binnenkant paal in de andere hoek zien vallen, 1-0. Een verdiende voorsprong en Beesd blijft de gehele eerste helft de betere partij. Al snel ontstaan er meer kansen, maar deze worden niet benut. Zo kan linksback Joost de Bruijn opkomen richting de 16 en het vijandelijke doel. Hij is niet zelfzuchtig en kiest ervoor om af te leggen op Kevin Spronk, maar helaas voor Beesd kan een verdediger van Den Dungen hier nog een voet tussen krijgen. De aloude voetbalwet is ook in de 4e klasse van toepassing, want uit de enige echte aanval van Den Dungen weet de ploeg ook gelijk te scoren. De ploeg komt na balverlies van Beesd er snel uit via de linkerkant en een strakke voorzet wordt door de aanvaller van Den Dungen hard in de hoek gevolleerd, 1-1. Een domper voor Beesd wat de 1e helft veel beter is dan de gasten van vandaag, maar daar koop je weinig voor. Met 1-1 gaan beide ploegen ook rusten.

Waar Beesd in de eerste helft nog veel beter was en Den Dungen naar achteren drukte is het wedstrijdbeeld in de tweede helft anders. Den Dungen heeft het meeste balbezit en nu is het Beesd wat gevaarlijk probeert te worden in de omschakeling. Den Dungen probeert gevaarlijk te worden voor het doel van Beesd met voorzetten en schoten van afstand, maar echt gevaarlijk wordt de ploeg niet. Een keer wordt doelman Vincent Rink echt getest, maar deze test doorstaat hij met verve. Een afvallende bal wordt door de aanvoerder van Den Dungen hard en zuiver richting de kruising geschoten, maar Vincent plukt de bal met een uiterste krachtsinspanning uit de rechterbovenhoek en behoedt Beesd voor een achterstand. In het vervolg is het de defensie van Beesd zelf dat goed in de duels zit, veel tweede ballen heeft en daardoor de aanvalsdrang van de gasten vaak vroegtijdig in de kiem smoort. Echter kan Beesd lange tijd geen gevaar stichten. Uiteindelijk breekt de ploeg tien minuten voor tijd de ban. Een voorzet vanaf links wordt door de verdediging van Den Dungen matig verwerkt. Igor Bassa is het meest alert en werkt de bal het lege doel in en zet zo Beesd op een belangrijke voorsprong, 2-1. Den Dungen moet nu vol vooruit en gaat dan ook 1 op 1 spelen in de jacht op de gelijkmaker. In een verder sportief duel waar de scheidsrechter de kaarten op zak kan houden, speelt Beesd, net als vaker deze wedstrijd de bal uit voor een blessurebehandeling. Het betreft hier nota bene een speler van Den Dungen zelf, maar men kiest ervoor om de ingooi niet netjes terug te geven, maar halfslachtig terug te gooien om zo gelijk Beesd diep op de eigen helft onder druk te zetten. Jammer dat Den Dungen dit soort zaken denkt nodig te hebben, want erg succesvol werd men ook niet uit deze actie. Succes is er nog wel voor Beesd. Doordat Den Dungen veel mensen voor de bal heeft, laat men veel ruimte op de eigen helft. Beesd profiteert hier gretig van. Zo kan een lange bal op het hoofd meegenomen worden door Jarno van de Water. Deze kapt zijn directe tegenstander uit in de 16 van Den Dungen en krult de bal in de lange hoek. De 4-1 valt ook uit een lange bal. Rens Bronk torent boven de verdedigers van Den Dungen uit en krijgt zo de bal bij Jarno van de Water. Deze kan richting de 16 dribbelen van Den Dungen en na enkele kapbewegingen buiten het bereik van de keeper van Dungen zijn tweede binnen schieten. Zo sluit Beesd een redelijke wedstrijd af met een fraaie 4-1 overwinning.

De eerste helft is waar Beesd op voort kan bouwen, maar dan zal men dit wel langer vast moeten houden. De wedstrijd had in de tweede helft zomaar anders kunnen verlopen, maar niettemin maakte Beesd op basis van de kansen het meeste aanspraak op de overwinning. Gezien de gehele 90 minuten is de overwinning dan ook verdiend te noemen. Volgende week zal Beesd afreizen naar Den Bosch voor de uitwedstrijd tegen titelkandidaat CHC. Duidelijk mag zijn dat dit een moeilijke pot voor Beesd zal worden, maar het geloof moet er zijn in een goed resultaat. Zeker om afstand te blijven houden van de onderste plaatsen. Er zal om 14.15 afgetrapt worden.