Goedendag leden van Voetbal Vereniging Beesd,

Zoals iedereen inmiddels weet en beseft, bestaat onze vereniging op basis van een grote inzet en betrokkenheid van vrijwilligers zodat de contributie laag blijft en het sociale aspect groot. Echter is de invulling en controle een steeds groter probleem geworden binnen de vereniging en hebben we in onze laatste ALV gezamenlijk besloten tijdelijk een vrijwilligers coördinator aan te stellen.
Samen met de Gelderse Sportfederatie hebben we besloten een coördinator in te huren die het fundament gaat maken voor de regelingen rondom inzet en controle vrijwilligers. Zijn naam is Roel Hazenberg en gaat hij komende week starten met zijn werkzaamheden waarbij hij geassisteerd gaat worden door het bestuur en leden.

Roel stelt zich middels een foto en presentatie in dit bericht voor en wensen wij hem veel succes met de uitvoering van zijn taak.

Namens het bestuur

Max Kroeze

Even voorstellen:

Mijn naam is Roel Hazenberg, 35 jaar, wonend in Nijmegen, vader van 2 kinderen.

Sommige mensen omschrijven mij als een duizendpoot in het verenigingsleven, ikzelf zie het als betrokken enthousiasteling.

In 2006 heb ik een eigen sportvereniging opgericht, omdat mijn sport nog niet in Nijmegen beoefend werd. Dat is voor mij het begin geweest van vele verschillende taken binnen het verenigingsleven.

Inmiddels geef ik wekelijks training en coach ik de E-jeugd van een bloeiende Floorball (zoek maar op Google) vereniging in Nijmegen.

Daarnaast sta ik 2x per week op het ijs als ijshockeyer, waarbij ik als secretaris ook mijn bijdrage lever aan die vereniging.

Mijn werk en hobby’s hebben veel raakvlakken, omdat ik als projectleider bij de Gelderse Sport Federatie wekelijk met verenigingsondersteuning bezig ben. Vanuit die functie ben ik recentelijk in gesprek gekomen met Max Kroeze en Roland Versteegh.

V.V. Beesd is een bloeiende vereniging, financieel gezond en heeft alle potentie om gezond te blijven. Toch blijft er thema momenteel onderbelicht, namelijk het vrijwilligerswerk.

Er wordt al enorm veel vrijwilligerswerk verricht, maar de barbezetting blijkt lastig te vullen. Er is een duidelijk vrijwilligersbeleid bij V.V. Beesd, maar de uitvoering en handhaving hiervan heeft een “boost” nodig.

Ik zal mij komende weken gaan richten op het naleven van het vrijwilligersbeleid, zorgen dat ieder lid (en ouders van jeugdleden) weet wat van hen verwacht wordt m.b.t. inzet voor bardiensten. Het belangrijkste is dat ieder lid op zijn/haar manier en op gewenste tijden een bijdrage kan leveren, zonder het plezier te verliezen bij de club.

Ik zal ook mijn gezicht laten zien in de komende weken en vooral beschikbaar zijn voor vragen rondom jullie bijdrage in het vrijwilligerswerk.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een heldere communicatie en eerlijkheid deze vereniging tot een hoger niveau kan tillen.

Met vriendelijke groet,

Roel Hazenberg