Op zondag 29 oktober stond voor Beesd de thuiswedstrijd tegen het laaggeklasseerde DSC uit Kerkdriel op het programma. De positie van DSC is echter geen goede weerspiegeling van de kwaliteiten van de degradant uit de derde klasse daar deze ploeg beter kan dan een schamele 12e plek op de ranglijst. Na 90 minuten stond er een voor Beesd mooie 2-2 op het scorebord na een 0-2 achterstand.

Na de aftrap ontwikkelt zich al gauw een spelbeeld wat gedurende 85 minuten weinig zal veranderen. DSC met het overwicht en druk op de Beesdse defensie en Beesd wat gokt op zijn kansen uit de snelle omschakeling. Dat beide ploegen niet barsten van het zelfvertrouwen wordt al gauw duidelijk. Zowel Beesd als DSC grossiert in onnodig balverlies en foute keuzes, waardoor het voetbal erg rommelig oogt en er voor het publiek niet veel valt te genieten. DSC kan ondanks een veldoverwicht weinig grote kansen creëren, al komen ze soms gevaarlijk door. Echter kan de verdediging van Beesd lange tijd al het gevaar onschadelijk maken. Beesd zet daar in de eerste helft twee goede kansen tegenover. Arjan van de Bosch schiet na goed terugleggen van Lucas de Bruijn geplaatst, maar te zacht in. Jarno van de Water kan na een onderschepping van Joost de Bruijn op het middenveld de 16 in dribbelen waar hij echter niet meer dan een matig schot kan produceren die over de dwarsligger zeilt. Zo lijken de ploegen te gaan rusten met de brilstand, maar zijn het de gasten die vlak voor de rust het geluk aan hun zijde hebben. Een hoge bal die in de 16 van Beesd gepompt wordt, wordt in eerste instantie weggekopt, maar valt daarna ongelukkig op de knie van een eigen speler en stuitert zo de lege goal in. Zo wordt er gerust met een 0-1 stand.

In de tweede helft verandert er niets aan het wedstrijdbeeld en blijven de echt grote kansen voor beide teams spaarzaam. DSC denkt halverwege de tweede helft de voorsprong uit te breiden, nadat een vrije trap prachtig in de kruising zeilt. Echter had de leidsman van vandaag duidelijk lange tijd zijn arm in de lucht geheven als teken van een indirecte vrije trap en wordt de treffer terecht afgekeurd. DSC lijkt niet van slag hierdoor en niet veel later valt op bijna identiek wijze wel de 0-2. Deze keer telt de fraaie vrije trap echter wel tot vreugde van spelers en selectie van DSC die denken de buit binnen te hebben. Het venijn van de wedstrijd zit echter in de staart. Beesd recht de rug en uit een onderschepping kan Mike van Wees op links de diepte ingestuurd worden. De grensrechter, die al meerdere keren in de wedstrijd ten onrechte zijn vlag hief, krijgt daarvoor de rekening gepresenteerd, want de scheidsrechter negeert terecht zijn vlagsignaal voor buitenspel. Mike van Wees kan hierdoor opstomen en legt de bal terug op de instormende Igor Bassa die feilloos de bal in de rechterhoek schuift, 1-2. Gesterkt door de aansluitingstreffer gaat Beesd op zoek naar een punt. Uit een afgeslagen hoekschop wordt de bal vanaf links opnieuw de 16 van DSC ingebracht waar deze uiteindelijk voor de voeten van Kevin Spronk valt. Deze twijfelt geen moment en schiet de bal onberispelijk achter de keeper van DSC, 2-2. Niet veel later fluit de scheids af en eindigt de wedstrijd in een 2-2.

Gezien het wedstrijdbeeld en de 0-2 achterstand is het een gewonnen punt voor Beesd en mag men trots zijn op de veerkracht om te vechten voor een punt. Echter liet het voetbal vandaag duidelijk te wensen over en ligt er nog genoeg ruimte voor verbetering. Daar zal verder aan gewerkt moeten worden op het trainingsveld in aanloop naar de volgende wedstrijd. Dan zal Beesd afreizen naar Alem voor de uitwedstrijd tegen deze hooggeklasseerde tegenstander die afgelopen zondag pas voor het eerst verloor. Duidelijk is dat Beesd veel beter dan vandaag voor de dag zal moeten komen, wil men een resultaat halen. Aftrap is om 14.30.