Wat Beesd en MEC'07 de toeschouwers voorschotelden was het aanzien amper waard. De supporters van Beesd konden na afloop opgelucht ademhalen. Hun ploeg won met 3-2.

"Het schijnt dat dit een voetbalwedstrijd was", antwoordde Beesd-trainer Dick Wammes op de vraag waar we naar hadden zitten kijken. "Zeker na rust zakten we wel heel ver weg." En dat terwijl de eerste helft ook al niet over naar huis te schrijven was. Een halfuurtje voetbalde Beesd aardig. Het bleek achteraf genoeg voor de overwinning. In dat halfuur scoorde de ploeg drie keer. Jarno van de Water opende de score nadat de doelman van MEC'07 een voorzet van Kevin Spronk niet goed verwerkte. De 2-0 was de mooiste treffer van de middag. Van de Water knikte een voorzet van Thomas Brouwer keurig raak. Toen vlak voor rust uit een vrije trap van Spronk ook nog de 3-0 viel, leek de zege voor Beesd al in de tas. Beesd-doelman Niels Jonker ging kort daarna echter de mist in door opzichtig onder een hoge bal door te springen: 3-1.

Toen niet lang na rust ook nog de 3-2 viel, werd de wedstrijd in ieder geval nog spannend, maar daarmee is alles wel gezegd. "We zijn blij met de punten", zei Wammes. "Van de bovenste ploegen winnen we waarschijnlijk niet, dus moet het tegen ploegen als MEC'07 gebeuren. Natuurlijk het liefst met mooi voetbal, maar dat zat er vandaag niet in."

Bron: regio-voetbal.nl

Andere wedstrijdverslagen: