GEERTRUIDENBERG – Na een lange maar enerverende zomerstop is de bal weer gaan rollen op Sportpark Molenzicht. Na jarenlange dienst heeft hoofdcoach Verwolf het stokje overgedragen, zijn positie was in de jaren ook onhoudbaar geworden op Molenzicht. Het duurde lang voordat dit stokje werd overgedragen, maar het bestuur van Beesd toverde een konijn uit de hoge hoed, door oude bekende Carl Kroeze te strikken als trainer. Carl zal voornamelijk Beesd 2 gaan trainen op de donderdag, en hopelijk vaak aanwezig te zijn op de zondag 😊.

Waar is Beesd 3 dan gebleven? Door de stormachtige ontwikkeling van de heren van Beesd 3 de afgelopen jaren, hebben alle spelers directe promotie gemaakt naar het tweede elftal. Door deze ontwikkeling hebben ook 2 spelers van Beesd 1 besloten om in dit talentvolle elftal te gaan voetballen, Hans Kroeze & Dyon van Bremen.

In Geertruidenberg is Right’oh 3 de eerste tegenstander die het mag opnemen tegen het gloedjenieuwe tweede van Beesd. In het begin van de wedstrijd was het duidelijk dat het even aftasten was voor de bezoekers. Maar in de loop van de eerste helft draaide het elftal van Hoofdcoach Kroeze steeds beter. Jan Kroeze verdiende een strafschop voor Beesd, door zijn verdediger te passeren, waarna de verdediger als een amateur handballer de bal weg sloeg. De pingel werd feilloos benut door Hans Kroeze, 0-1. Lang kon Beesd niet genieten van de voorsprong, door een prachtige volley van de centrale middenvelder van Right ‘oh, was het weer gelijk. In de eerste helft raakte Leroy Bronk nog voor Beesd de paal, en een lobje van Jasper van Bremen belandde op de parkeerplaats.

In de tweede helft werden er de nodige wissels toegepast. Al snel zette Jordi van de Water Beesd weer op voorsprong, een voorzet van Jasper van Bremen werd keurig binnen getikt. Een terugspeel passje van van der Hoog op doelman van Soelen was net iets te kort, waardoor Right ‘oh ook weer snel naast Beesd kwam te staan, 2-2. Hierna nam Beesd het initiatief over, via een prachtige combinatie tussen linksback Mathé Nab & Dyon van Bremen, speelde de linksback zich vrij, hierna liet hij de keeper van Right ‘oh kansloos, en zette de bezoekers weer op voorsprong. Een kwartier voor tijd maakte Jordi van de Water zijn tweede doelpunt van de middag, en gooide de wedstrijd op slot.

Een heerlijke overwinning voor Beesd 2, waardoor Carl en zijn ploeg om koers liggen voor overwintering in het bekertoernooi. Zondag komt Mec’07 2 op bezoek op Sportpark Molenzicht. Ook Mec’07 won de eerste wedstrijd in de poule. De winnaar van dit duel lijkt zeker te zijn van een plekje in de volgende ronde. Er wordt om 12:00 uur afgetrapt op Molenzicht.