Voor Beesd staat vandaag de uitwedstrijd tegen RKTVC op het programma. Vorige week werd nog een zekere driepunter uit handen gegeven tegen SCR. Al snel werd duidelijk dat dit resultaat het vertrouwen weinig goed gedaan heeft.

Vanaf de aftrap pakken de Tielse gastheren het initiatief en heeft Beesd de grootste moeite om de ploeg te verdedigen. Na enkele waarschuwingen is het dan ook geen geen verrassing dat RKTVC de voorsprong pakt. Na balverlies van Beesd is het RKTVC dat maximaal profiteert. Binnen een enkele pass kan er van dichtbij raak geschoten worden door Maarten Klaare, waarbij keeper Niels Jonker kansloos is. Hierna is de wedstrijd weinig verheffend al hebben de gastheren het overwicht en ontsnapt Beesd aan de 2-0 als een opgelegde kans naast het doel gaat. Hierna krijgt Beesd een tweetal kansen, maar zowel Nick van Gameren als Jarno van de Water stuiten op de keeper. Vervolgens is het RKTVC dat de marge vergroot uit een corner, waarbij Demian Emans vrij kan inkoppen bij de eerste paal. Tot overmaat van ramp blijkt de gifbeker voor Beesd de eerste helft nog niet leeg. Vlak voor de rust schiet Francis Nijhof een vrije trap van zo een 20 meter buiten het bereik van Niels Jonker en kan Beesd gaan rusten met een uitzichtloze 3-0.

In de tweede helft brengt Beesd in ieder geval meer drive en overtuiging dan de eerste helft en is de ploeg een groot deel de bovenliggende partij. Na enkele speldenprikjes weet Beesd ook op het scorebord te komen. Nick van Gameren wil de keeper verschalken met een hoge bal. De keeper kan enkel een hand erachter krijgen en de bal niet klemmen, waardoor Jarno van de Water de bal in het lege doel kan schieten. Beesd put vertrouwen uit deze treffer en gaat op zoek naar de aansluiting. Nick van Gameren is dichtbij, maar na een mooie steekpass van Stefan van den Bosch gaat zijn wippertje langs de keeper, maar helaas ook langs het doel. Hierna krijgt Beesd nog enkele kansen, maar tot scoren komt de ploeg niet. RKTVC kan de tweede helft weinig gevaar stichten, doordat Beesd verdedigend goed staat en duels gewonnen worden. Dit is helaas niet genoeg om nog een punt te pakken, want vlak voor tijd gooit RKTVC de wedstrijd in het slot. Invaller Jordy van Helden schiet vanaf de rand 16 fraai raak in de verre hoek en met de 4-1 is de wedstrijd gespeeld.

Voor Beesd rest de conclusie dat de ploeg als collectief, met name in de eerste helft, veel te weinig gebracht heeft. RKTVC is dan ook de meer dan verdiende winnaar. Beesd zal de knop om moeten zetten en hard werken om het tij te keren. Volgende week zal uit bij Buren een resultaat gehaald moeten worden.