Bas Nijhuis, internationaal scheidsrechter betaald voetbal was afgelopen woensdag 13 juni te gast bij de v.v. Beesd.

De door de Businessclub van v.v. Beesd georganiseerde avond waarvoor ook de scheidsrechters waren uitgenodigd, die regelmatig voor de junioren en senioren optreden, alsmede de spelers van het recent opgerichte “walking football” genoten volop van de voordracht van Bas Nijhuis.

Bas Nijhuis werd al op vroege leeftijd geïnspireerd voor het scheidsrechterschap. Vanaf zijn vijftiende fluit hij al officiële wedstrijden. Dit leidde in 2005 tot zijn eerste wedstrijden in het betaalde voetbal en al snel werd hij één van de topscheidsrechters van Nederland. In 2011 debuteerde hij in de Champions League, waarin hij inmiddels menige wedstrijd heeft gefloten.

De bijna 100 aanwezigen in de kantine van v.v. Beesd kregen in anderhalf uur een unieke blik in de wereld van een internationale scheidsrechter, verpakt in informatieve en vaak hilarische anekdotes. Hoe communiceren stervoetballers als Ronaldo, Zlatan en Suárez in het vuur van de strijd met de scheidsrechter? Wat gebeurt er allemaal rondom nationale en internationale topwedstrijden? . Zijn opvallende stijl van arbitreren, de snoeiharde kritiek, zijn buitenlandse avonturen: de flamboyante Bas Nijhuis vertelt erover met respect, humor en zelfspot.

In zijn boek “Niet zeiken....voetballen”(okt 2017) neemt Bas Nijhuis de lezer ook mee in een avontuurlijke reis achter de schermen.

Na afloop van de voordracht werd er volop nagepraat en “genetwerkt” onder het genot van een drankje en hapje (laatstgenoemde verzorgt door Culinaire Service Berdien).