Het was woensdagochtend druk op het kunstgrasveld van Voetbal Vereniging Beesd. Een groot aantal senioren nam vol enthousiasme deel aan de eerste training walking football. Een mooie combinatie van in beweging zijn en onderlinge sociale contacten aanhalen.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze nieuwe voetbalvorm, waarbij in een stevig wandeltempo op een kwart veld wordt gespeeld. Een ideale activiteit voor senioren, die regelmatig een balletje willen trappen om hun gezondheid te verbeteren en opnieuw de gezelligheid van het voetbal willen beleven.

George Wakkermans, voetbalicoon van VV Beesd, vroeg zijn voetbalmaten van vroeger of zij het leuk vonden om weer een balletje te trappen met elkaar. Iedereen was meteen enthousiast. De leeftijd van het team op het veld varieert van 57 tot 88 jaar. Na een uitgebreide warming-up werden oefeningen met de bal gedaan. De deelnemers genoten zichtbaar van het balgevoel, waarover zij nog steeds beschikken.

Voorzitter Max Kroeze van VV Beesd is blij met dit initiatief. VV Beesd wil onderdeel zijn van de samenleving en zich graag inzetten voor inwoners van alle leeftijden. Door ruimte te bieden voor walking football wordt de accommodatie ook overdag gebruikt, waardoor de velden en kantine nog efficiënter worden benut. Ook draagt dit initiatief bij aan de vitaliteit van senioren en vormen zij een mooi voorbeeld voor de jeugd.

Heeft u ook interesse in walking football? Kom dan langs om geheel vrijblijvend mee te doen. Wekelijks wordt getraind bij VV Beesd op woensdagochtend van 10 tot 11 uur (inloop vanaf half 10). Voor meer informatie over walking football kunt u bellen met George Wakkermans (06-51230496). Andere voetbalverenigingen die willen starten met walking football kunnen contact opnemen met Gillian Franje (06-52848235).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De gemeente Geldermalsen ondersteunt dit initiatief in het kader van JOGG (Jongeren op Gezond Gewicht). JOGG is een landelijke campagne voor een gezondere leefomgeving voor de jeugd. De gemeente Geldermalsen is sinds 2016 een JOGG gemeente en ondersteunt actief bij de organisatie van allerlei sportieve, informatieve en vooral leuke en sociale activiteiten voor inwoners om gezonder te eten en meer te bewegen. Het walking football is een onderdeel van de aanpak om de jeugd ook via hun omgeving te stimuleren om meer in beweging te zijn.