Geachte leden van Voetbal Vereniging Beesd,

De afgelopen weken is er door vrijwilligers vanuit de Technische Commissie (TC) hard gewerkt aan de nieuwe indelingen voor het seizoen 2017-2018. Met de nieuwe regels vanuit de KNVB en ons eigen beleid is het jaarlijks een grote uitdaging om dit voor alle spelende leden goed te doen. Teleurstellingen en verrassingen horen daar bij. Met name teleurstellingen vanwege het niet meer met je vaste elftal kunnen spelen hoort hier soms helaas bij, daarentegen is het sportplezier na enkele weken doorgaans weer terug en soms zelfs beter.

Het voor alle leden goed doen is een bijna onmogelijke opgaaf voor de TC en verdient het daarom de nieuwe indelingen een kans te geven bij aanvang van het nieuwe seizoen. Voor de winterstop kunnen dan terugkomende klachten / vragen her beoordeeld worden.

Met de nieuwe indeling van de MO17-1 voor het seizoen 2017-2018 (oud spelers van het MO15-1 team) waren dit jaar enkele trainers / leiders en ouders het niet eens en hebben zij per direct hun vrijwillige activiteiten binnen de vereniging gestaakt en de lidmaatschap van betreffende kinderen opgezegd. Het hoofdbestuur heeft op 6 juli een gesprek gehad met twee ouders en een jeugdbestuurslid over de gang van zaken. Enkel het aanhoren van elkaars feiten was nog mogelijk, aangezien hun standpunt onomkeerbaar was.

Het hoofdbestuur betreurt deze gang van zaken mede gezien de grote inzet van betrokken ouders voor de vereniging, maar respecteert hun besluit te stoppen bij onze vereniging, V.V. Beesd.

In dit soort situaties is het voor de vereniging van groot belang dat bestuursleden het clubbelang uitdragen en middels goed overleg met betrokkenen de nieuwe indelingen een kans te geven en monitoren. Op basis van deze gebeurtenissen heeft het jeugd- en hoofdbestuur echter moeten concluderen dat het vervullen van zijn functie van het betrokken bestuurslid binnen het jeugdbestuur ernstig tekort is geschoten en hij daarom geroyeerd is als bestuurslid.

Wij vragen alle leden en ouders de nieuwe indelingen te respecteren en het een kans te geven, uitzonderingen kunnen na start seizoen besproken worden met de TC.

Vertrouwende jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Namens het hoofdbestuur VVB

Max Kroeze