Nieuwjaarsreceptie v.v. Beesd

Zondag 8 januari was de Nieuwsjaarsreceptie van v.v.Beesd. We begonnen deze dag met een onderling voetbaltoernooitje. Inschrijven was niet nodig. Ronald van Mourik stelde de teams samen en om 12:30 begonnen de wedstrijden. Hierna begon de nieuwjaarsreceptie met daarin een woord van de voorzitter en het volgens traditie huldigen van de jubilarissen.

Voorzitter Max Kroeze keek kort terug op 2016. Er was veel vooruitgang geboekt in het streven naar ‘een gezonde vereniging’, saamhorigheid en de positie van de vereniging in de regio. Een BusinessClub van bijna 100 leden, ondersteuning van sponsoren en het verlengen van het contract met hoofdsponsor Drukkerij Kemker.

Hulde voor de inzet van de vele vrijwilligers en de verdere aanzet om te groeien naar een open club. De kwaliteit van de accommodatie werd wederom verbeterd.

Tevens refereerde Max naar enkele gebeurtenissen die ook in het Jaarverslag op de site werden genoemd zoals de speler van het seizoen 2015-2016 (Hans Kroeze), cursus voor de jeugdtrainers door Cock van Dijk, gastheer zijn voor de Speelweek, nieuwe statuten, het evenement Zomer in Gelderland met de opbrengst voor  Robert Mars 4 KiKa, in werking treden van een nieuw jeugdbeleidsplan, de eerste kennismaking dag voor de jeugd, het bezoek van trainer Ron Jans aan de BusinessClub, het Beesd Bijzonder Toernooi, de hardloop clinic in het kader van de Beweegweek, foto’s van alle jeugdelftallen op de site, het reglement jubilarissen, leden van verdienste en ereleden, spelregelavond voor de jeugd, bezoek jeugd en ouders aan RKC Waalwijk, de Scoren voor de Club actie, de ALV op 19 september, nieuwe wedstrijdvormen bij de jeugd, vermeende gezondheidsrisico’s rubbergranulaat kunstgrasvelden, Taskforce ‘Gezonde leefstijl jeugd’, verslag Rhelico 1 – Beesd 1, aanzet gezonde kantine, fruit bij de jeugd: bananen in de basis, Sinterklaas bij jeugd en senioren, JO13-1 kampioen, Stemmen op het Leefbaarheidsinitiatief 2017, JO9-1 najaarskampioen, slotdag samen met volleybalvereniging SVB, contract verlenging hoofdtrainer Gert Heysteeg, opbrengst verkoop Robert Mars appelbeignets op 30 december, en nog veel meer.

Maar er waren helaas ook trieste gebeurtenissen. Zo verloren we een aantal trouwe leden, erelid Hans van der Burg, Richard Spronk en Bas Verschoor. Die zondagmorgen kwam daar het trieste bericht bij dat de moeder van Dick Hol was overleden, Max wenste Dick en Dyon sterkte met het verlies.

Max keek ook vooruit naar 2017. De aanleg van een kunstgrasveld en renovatie van veld 2. Hiervoor zal een extra ledenvergadering worden afgeroepen waarin de leden zullen worden geïnformeerd en tevens zal in die vergadering de gewijzigde statuten ter stemming worden gebracht. Verder zal het door ontwikkelen naar een ‘open club’ met aansluiting bij andere verenigingen en sporters de volle aandacht krijgen. Tevens zal worden getracht meer leden te betrekken voor vrijwilligerswerk.

Kortom, er stond een trotse voorzitter die bijzonder onder de indruk was van wat er zich allemaal binnen de ‘’v.v. Beesd familie’’ afspeelde. Een groot applaus voor jullie allen!

Hierna ging hij over naar de huldiging van de jubilarissen.

Jubilarissen
Er waren 3 leden die 50 jaar lid waren van de vereniging. Helaas was Ron Gordijn niet aanwezig wegens ziekte. De andere 2 leden Arie Klein en Andre Kroeze waren wel aanwezig.

Arie Klein
Als eerste werd Arie Klein gevraagd naar voren te komen. Arie was lid vanaf 1-7-1966. Speelde zijn eerste wedstrijden in de jeugd op het veld langs de Linge aan de Veerweg. Verhuisde daarna mee naar Molenzicht en speelde meestal op zijn favoriete positie van rechtsback met spelers als Frans van ’t Sandt, Arnold van den Heuvel, Rien Dokman, Arie Bothof en Bram Wakker, om er maar een paar te noemen.

Arie werd helaas op zijn 33e gedwongen te stoppen met voetballen door problemen met zijn meniscus. Hij is een paar jaar geleden verhuist van Beesd naar Veenendaal, werkt bij De Jong Zuurmond (een gewaardeerd sponsor van v.v. Beesd) en krijgt daar nog alles mee over wat er in de vereniging gebeurd. Arie is voorzitter onze ‘buren’ Biljartvereniging Bisde.

Andre Kroeze
Hierna was het de beurt aan Andre Kroeze. Lid vanaf 1-8-1966. Andre is inspirator van de klusploeg die op de laatste zaterdag van de maand klussen doet op het sportpark. Hij was eerst lid van de commissie Kantinebeheer en heeft daarna de overstap gemaakt naar de Sponsor Commissie. Daar heeft hij een groot aandeel gehad in het werven van leden voor de BusinessClub. De teller staat op 99 leden en binnenkort zal het 100ste lid bekend gemaakt worden. Andre speelde in de jeugd, was Superstar bij de B1 jeugd onder trainer Jan Win Stals, maar toen zijn prioriteiten meer bij het voetballen en vriendin Mariska lagen i.p.v. zijn studie moest hij van vader Jan een jaar stoppen met voetballen. Dit hielp want op de volgende rapporten waren de cijfers een stuk beter. Hij bleef wel lid dus zijn het speldje en de bloemen voor Mariska dik verdient.

Leden van verdienste
Het bestuur had van een aantal leden het verzoek gekregen om Evert van Zelst en Rinus Zuurmond te benoemen tot ‘Lid van verdienste’ van v.v. Beesd. Het bestuur stond unaniem achter de aanvraag en beiden werden door Max naar voren gevraagd. Zowel voor Evert en voor Rinus geldt dat ze heel veel werkzaamheden verrichten als anderen niet aanwezig zijn op het sportpark. Opruimwerkzaamheden, onderhoud aan de velden en accommodatie, sproeien van de velden in de zomer, container aan de weg zetten, enz. en ga zo maar door.

Trouwe vrijwilligers en dat al vele jaren.

Beiden kregen de verenigingsspeld uitgereikt en bloemen.

Hierna dankte Max de aanwezigen voor hun aandacht en werd er een toast uitgebracht op 2017.