Op 6 november stond het duel tegen RKTVC in Tiel op het programma voor Beesd. In een wedstrijd tussen de nummer 12 en 13 van de ranglijst, wat het belang al aangeeft, die kwalitatief niet overhield pakte Beesd de volle buit, 2-4!

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter is het van beide kanten voetballend niet goed. Beesd is niet goed in de passing en ook bij RKTVC is het duidelijk waarom de ploeg hekkensluiter is. In een eerste helft waarin weinig noemenswaardige kansen te noteren zijn, is het de thuisploeg die de leiding pakt. Beesd leidt balverlies in de opbouw en RKTVC kan de bal rond de 16 van Beesd bij Dion Stam krijgen. De aanvaller van RKTVC krijgt te veel tijd en ruimte van de defensie van Beesd en schiet uiteindelijk van binnen de 16 diagonaal binnen, 1-0. Puntverlies voor Beesd zou de zoveelste domper zijn, dus moet men in de achtervolging. Gelukkig komen de gasten al snel op gelijke hoogte. Een voorzet van Jasper Gremie wordt door niemand getoucheerd, ook de keeper staat op het verkeerde been, maar belandt op de paal. Arjan van den Bosch is echter het meest alert en kan de terugkomende bal in het doel schuiven onder doelman Pascal Hol door, 1-1. RKTVC kan aanvallend niks klaar maken, echter laat Beesd ook na om het balbezit optimaal te benutten. Toch kan men voor de rust de voorsprong pakken. Na een hoekschop komt de bal voor Hans Kroeze en deze wil de bal langs zijn tegenstander wippen, maar deze komt op de arm. Enigszins ongelukkig voor RKTVC, maar gelukkig voor Beesd wijst de scheidsrechter naar de stip. Een typisch geval van "de ene scheidsrechter geeft hem wel, de andere niet". Hans Kroeze gaat achter de bal staan en schiet onberispelijk hard binnen, 1-2. Niet veel later fluit de scheidsrechter voor de rust en kan Beesd met een goed gevoel de kleedkamer opzoeken, ondanks dat het voetballend zeker beter kan/moet.

De tweede helft is net als de eerste helft voetballend niet hoogstaand. RKTVC probeert vaak via de flanken tot een voorzet te komen, maar Beesd verdedigt fel en doortastend, waardoor de gastheren niet tot kansen kunnen komen. Beesd probeert de ruimte achter de verdediging van RKTVC te benutten, maar door onzuivere passing slaagt men daar lange tijd niet in. Uiteindelijk is het Beesd dat de score uitbreidt. Een uittrap van de keeper wordt door Kevin Kruissen bij de middenlijn weer naar voren gekopt. De verdediging van RKTVC tast mis en biedt daardoor Hans Kroeze een vrije doortocht naar de keeper. Voor hem is het een koud kunstje om zijn tweede van de middag te maken 1 op 1 en stand op 1-3 te zetten. Een luxe die Beesd sinds de seizoensopening tegen BZS niet meer gehad heeft. Hierna is het RKTVC wat de druk opvoert op de goal van Beesd door simpelweg ballen naar voren te pompen in de hoop dat er één goed valt en als gevolg hiervan ligt er voor Beesd ruimte in de omschakeling. Rens Bronk krijgt een grote kans op de 1-4 als de bal prompt voor zijn voeten valt vlak voor de goal, maar doelman Pascal Hol duikt vol overgave op de bal en voorkomt hiermee een grotere achterstand voor zijn ploeg en de nekslag. Een belangrijke redding blijkt even later wel, want RKTVC komt terug tot 2-3. Een van de lange ballen valt uiteindelijk goed en Aldo Beekman is koppend eerder bij de bal dan keeper Wesley van de Werken en tekent zo de 2-3 aan. Hierdoor zal het voor Beesd in de resterende 20 minuten alle hens aan dek zijn, want de thuisploeg moet en zal een gelijkmaker forceren om in ieder geval aansluiting te houden met de andere ploegen onderin. Men probeert het wel, maar de verdediging van Beesd zit kort in elk duel en geeft geen centimeter toe, waardoor het gevaar beperkt blijft. Op de counter is er ruimte om gevaarlijk te worden, maar Beesd laat na enkele (kleine) kansen te benutten. In de slotfase weet Beesd alsnog de wedstrijd in het slot te gooien. Een ingooi van Lucas de Bruijn wordt diep langs de zijlijn gegooid op Jarno van de Water. Deze kan vrij naar binnen dribbelen en zijn lage voorzet kan vanaf twee meter simpel binnengetikt worden door invaller Robert van Gameren, 2-4.

Een belangrijke overwinning voor Beesd waar de gehele ploeg hard voor gevochten heeft. In een wedstrijd die voetballend zeker niet best was, van beide kanten, was het wel Beesd wat als enige aanspraak mocht maken op de drie punten en deze dan ook verdiend meenam terug naar Beesd. Eindelijk weer eens een overwinning na lange tijd, maar de ploeg is er natuurlijk nog lang niet. Lang stilstaan bij de overwinning kan absoluut niet, want aankomende zondag staat de immer belangrijke derby tegen Rhelico aan de andere kant van de Linge op het programma. Rhelico doet het ook dit seizoen weer goed en staat na acht wedstrijden op de zevende plek met twaalf punten. Beesd kan dus vol aan de bak zondag 13 november. De aftrap is om 14.30!

Lees ook andere wedstrijdverslagen:

Baronie MO15-1 - Beesd MO15-1

Beesd O11-3 - Nivo Sparta O11-7

Ook een wedstrijdverslag? Mail naar info@vvbeesd.nl en dan zal deze ook geplaatst worden op de site.