Beste leden van v.v. Beesd,

Graag wil ik u n.a.v. de bestuursvergadering van dinsdag 21 juni over het volgende informeren:

QuickScan
Een door de Gelderse Sport Federatie uitgevoerde QuickScan laat zien dat we er als vereniging goed voor staan en zijn we klaar voor de toekomst. De GSF is bereid ons te helpen met onze wens om door te groeien naar een 'open club' (maar wel met behoud van onze eigen identiteit, zijnde een gezellige  club met bier en frikadellen). Een open club betekent samen werken met andere verenigingen uit ons dorp waardoor er meer sportieve mogelijkheden ontstaan op onze accommodatie. Het aan te leggen kunstgras biedt overdag mogelijkheden voor scholen, ouderen en andere sporters. Een goed voorbeeld is de slotdag met SVB.

Jeugd
Het jeugdbeleidsplan is nog in concept fase, maar de definitieve versie zal binnenkort worden gepubliceerd op de website van v.v. Beesd. Er is intensief contact met een 4-tal scholen met als doel leerlingen enthousiast te maken om te komen voetballen bij v.v.Beesd. Cock van Dijk, bekend van de voetbalclinics, komt ons ondersteunen op twee middagen waarin we proberen de jeugd enthousiast te maken voor voetbal op de club. De TC jeugd is bezig met de indeling van de elftallen voor komend seizoen. Er zijn o.a. wat probleempjes met het indelen van de dames elftallen. We wachten de indeling van de TC af. Lex van Dijk maakt de overstap  van jeugdbestuur naar de materialen commissie (= onderdeel van de  Sponsorcommissie).

Kunstgrasveld
Het kunstgrasveld zal in 2017 worden gerealiseerd op het hoofdveld. Veld 2 wordt gedraaid zodat het parallel aan de kantine komt te liggen en zal na renovatie het nieuwe hoofdveld worden. De gemeente is akkoord en vinden de werkzaamheden plaats in het voorjaar 2017.

Spelweek
De spelweek gaat ook dit jaar gebruik maken van onze accommodatieZaterdag 6 augustus zal de tent worden opgebouwd en tal van activiteiten zullen die week voor de kinderen worden georganiseerd.

Vrijwilligersbijdrage
Er zijn behoorlijk wat reacties binnengekomen op onze oproep en deze zullen worden vastgelegd. Leden die gereageerd hebben worden alsnog ingeroosterd om zo hun (achterstallige) uren als vrijwilliger (alsnog) te kunnen maken voor 30 september 2016. De overige leden ontvangen een factuur.

Fietsclub
Van de fietsclub (ouderen tussen 60 – 75 jaar) kregen we de aanvraag voor een financiële bijdrage. We zullen de fietsclub uitnodigen om te onderzoeken of men eventueel bereid is om als tegenprestatie bijv. op vrijdagmiddag samen met Evert van Zelst en Piet den Hartog werkzaamheden te verrichten op het sportpark. Tevens zal worden aangeboden de fietsclub bij een volgende tocht te laten vertrekken vanaf Molenzicht waar  de koffie en appeltaart klaar zullen staan.

Buurtapp
Op verzoek van de politie (Frank Ebben) is gevraagd of v.v. Beesd een 'buurtapp' op wilde zetten. Door middel van deze app kunnen mensen elkaar bij verdachte situaties waarschuwen. Namens het bestuur zal ik als beheerder de app gaan inrichten met bewoners uit ons dorp. Mochten jullie suggesties hebben dan verneem ik graag.

PR commissie
Er zal een PR commissie worden opgericht die verantwoordelijk is voor alle communicatie binnen de club. In deze commissie zullen leden van de diverse andere commissies zitting nemen.

'Lief en leed' pot
We kregen vanuit de vereniging het verzoek een 'lief en leed' pot op te richten voor alle leden (en hun familieleden) binnen de vereniging. Het bestuur is van mening dat een dergelijke pot niet perse hoeft te worden opricht. Wanneer een lid aandacht nodig heeft of het nu lief of leed is maakt niet uit, en hier kosten aan verbonden zijn dan kan dit door iedereen worden opgepakt  en in overleg en na akkoord van een (jeugd)bestuurslid aandacht aan gegeven worden. Vinden jullie dat er iemand wat aandacht of steun kan gebruiken vanuit onze vereniging laat het ons weten s.v.p.?

Selectie Beesd
- Het seizoen is door de TC senioren, staf en spelers van de selectie geëvalueerd. Van het 'vriendenteam' (Beesd 4) stopt een groot aantal spelers. Eind deze week zal duidelijk worden hoeveel spelers het volgende seizoen zullen blijven voetballen.
- Bertus Bronk gaat de A-junioren die overkomen naar de senioren begeleiden en motiveren. Arie den Hartog gaat, mede doordat er een dameselftal verdwijnt, assisteren bij Beesd 2. Arie zal tevens gaan functioneren als coördinator voor het kunstgrasveld.
- De totale kosten aan schorsingen voor selectie spelers het afgelopen seizoen blijft binnen het vastgestelde budget bedrag van 750 euro. Zoals vastgesteld in de algemene ledenvergadering gaat dit bedrag volgend seizoen naar 500 euro.
- v.v. Beesd gaat komend seizoen helaas door een tekort aan speelsters terug van twee naar een dameselftal.
- De thuiswedstrijden van het eerste elftal zullen komend seizoen om 14.00 uur aanvangen i.p.v. 14.30 uur.

Verder wens ik u namens het hoofdbestuur alvast een fijne vakantie toe!

Max Kroeze
voorzitter v.v. Beesd